JavaScript is disabled

نکات اساسی در تصمیم گیری مسائل مالی

نسخه

نصب از بازار

۳۰۰۰ تومان

نصب+۱۰ 
۱ نظر5
دستهکتاب‌ها و مطبوعات
حجم۳ مگابایت
آخرین به‌روزرسانی

مشاهده‌ی نتایج بررسی آنتی‌ویروس

نسخه تاریخ بررسی: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
آنتی‌ویروسوضعیت
Esetسالم
Kasperskyسالم
DrWebسالم
ClamAvسالم
FSecureسالم
Symantecسالم
Comodoسالم
McAfeeسالم
GooglePlayProtectسالم
ZonerMobileSecurityسالم
جزئیات بیشتر

در دنیای مدرن امروز ديگر بانكها نمي توانند به تنهايي جوابگوي نيازهاي مالي شركتهاي مختلف باشند چرا که تأمين سرمايه از طريق منابع بانكي نقدينگي را افزايش و موجب ايجاد تورم مي شود. بازارهاي سرمايه مي توانند در ايجاد سياستهاي ضد تورمي نقش مؤثري داشته باشند. نقش بازار سرمايه در دنيا جمع آوري نقدينگي لازم به منظور رفع نيازهاي مالي شركتها در خصوص اجراي پروژه هاي توليدي خود در چهارچوب توسعه اقتصادي كشور و جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي به منظور استحكام پايه هاي اقتصادي كشور و نيز ايجاد سياستهاي ضد تورمي به منظور جلوگيري از تورم مي باشد. [2] یکی از عواملی که در توسعه و رشد بازار سرمایه نقش موثری دارد آشنایی سرمایه گذاران و معامله گران بازار سرمایه با روشهای تجزیه و تحلیل اوراق بهادار و افزایش توان تحلیل گری آنها است. بی شک از طریق تجزیه و تحلیل دقیق و هوشیارانه می توان ریسک بازار سرمایه یا مخاطره سرمایه گذاران را کاهش داد. [5]


در خصوص آنالیز قیمت سهام و سرمایه گذاری در دارائیهای مالی در ادبیات مالی دو دیدگاه کلی « تجزیه و تحلیل اوراق بهادار» و   « مدیریت پرتفوی» وجود دارد. [6] هدف از تجزیه و تحلیل اوراق بهادار یافتن ارزش ذاتی (ارزش واقعی) آنها می باشد. برای یافتن ارزش ذاتی یک برگ سهم، قیمت بالقوه سهم و عواید آتی آن پیش بینی می گردد و سپس به ارزش فعلی تنزیل می شود. اگر قیمت ذاتی بالاتر از قیمت بازار باشد، سهم در وضعیت خریداری قرار می گیرد و در غیر اینصورت سهم در حالت فروش قرار دارد. [8] بطور خلاصه تجزیه و تحلیل اوراق بهادار دربرگیرنده تخمین مزایای تک تک سرمایه گذاریهاست در حالیکه مدیریت پرتفوی شامل تجزیه و تحلیل ترکیب سرمایه گذاریها و مدیریت نگهداری مجموعه ای از سرمایه گذاریهاست. در دهه اخیر مباحث سرمایه گذاری از شیوه انتخاب سهام (تجزیه و تحلیل اوراق بهادار) به سمت مدیریت پرتفوی تغییر جهت داده است. [6]به طور كلي فعالان بازار و سرمایه گذاران در بازارهای سرمایه عموماً در تصميم گيريهای خريد و فروش خود از روشها و ابزارهای گوناگونی استفاده می كنند. [2] در بازار سرمايه اين ابزارها در قالب سه رویکرد کلی مطرح می شود:                                                                                

برنامه‌های مرتبط

دیگران نصب کرده‌اند